Interna medicina

Što je Interna medicina?

Specijalnost interne medicine pokriva širok raspon stanja koja utječu na unutarnje organe tijela - srce, pluća, jetru i gastrointestinalni trakt, bubrege i mokraćne puteve, mozak, kralježnicu, živce, mišiće i zglobove .

Iako neke bolesti specifično utječu na pojedine organe, većina uobičajenih bolesti - arterioskleroza, dijabetes, visoki krvni tlak i rak mogu zahvatiti mnoge unutarnje organe tijela.

Internist tada mora biti osposobljen za prepoznavanje i vođenje širokog spektra bolesti, a sa starijom populacijom i mnogih pacijenata s kroničnim i višestrukim poremećajima.

Kardiologija

Kardiologija je grana medicine koja se bavi liječenjem bolesti srca i krvnih žila, a koje su i najčešće bolesti današnjice i vodeći uzroci smrtnosti u razvijenijim zemljama Kardiološka ambulanta u Polikinici EndoPlus s klinički iskusnim kardiologom u dijagnostici, prevenciji i liječenju kardiovaskularnih bolesti, brinut će se o Vama i zdravlju Vašeg srca.

Suvremena dijagnostika nije usmjerena samo na simptomatsko poboljšanje bolesti, nego dominantno na sprečavanje prijelaza asimptomatske bolesti srca u simptomatsko zatajenje.

Gastroenterologija

Gastroenterologija je subspecijalistička grana interne medicine koja se bavi bolestima donjeg dijela probavnog sustava koji čine jednjak, želudac, dvanaesnik, tanko i debelo crijevo, jetra, žučnjak, žučovodi i gušterača. Gastroenterološki problemi su u današnjem užurbanom svijetu sve učestaliji.

Način i navike u prehrani, dodaci prehrani te način proizvodnje prehrambenih namirnica, utječu u značajnoj mjeri na zdravlje probave i izazivanju funkcionalne bolesti pa i bolesti koje direktno oštećuju integritet probavnog trakta.

Koje pretrage se obavljaju u našoj poliklinici?

Gastroskopija sa ili bez sedacije

Gastroskopija je endoskopska pretraga kojom se detaljno pregledava unutrašnjost želuca, jednjaka, početnog dijela tankog crijeva i dvanaesnika optičkim, savitljivim instrumentom koji se zove endoskop (gastroskop).

Kolonoskopija sa ili bez sedacije

Kolonoskopija je pretraga debelog crijeva. Kolonoskopija je neizostavna pretraga kod sumnje na rak debelog crijeva, upalne bolesti crijeva, gastrointestinalna krvarenja nepoznate etiologije kao i preventivna metoda kod osoba koje spadaju u rizičnu skupinu za dobijanje raka debelog crijeva.

Pored toga što služi kao dijagnostička metoda, pri kolonoskopiji se mogu odstraniti i polipi uz pomoć elektroomči, i na taj način neoperativnim putem spriječiti razvoj raka debelog crijeva.

Polipi predstavljaju najčešće benigne izrasline koje se javljaju na sluznicama u probavnom sustavu.

Polipi rijetko mogu da sadrže premaligne promjene, a ponekad i maligne. Zato svaki polip pošto se ukloni, obavezno se pošalje na histopatološku analizu. Nerijetko se polipi ponovo stvaraju.

Jeste li znali?

Rak debelog crijeva je drugi najčešći tip raka i drugi vodeći uzrok smrti od raka. Incidencija raka debelog crijeva i rektuma počinje rasti u dobi od 40 godina, a vrh dosegne u dobi između 60 i 75 godina.

U svrhu ranog otkrivanja karcinoma i promjena koje mogu prethoditi pojavi zloćudnog tumora, svim osobama starijim od 50 godina preporuča se preventivna kolonoskopija.

Nefrologija

Nefrologija je grana interne medicine koja se bavi proučavanjem rada i bolesti bubrega.Bez rizika se može ponavljati više puta, pa se često koristi se za praćenje srčanih bolesti u dužem vremenskom periodu.

U sklopu Poliklinike EndoPlus djeluje Nefrološka ambulanta u sklopu koje se vrši:

Endokrinologija

Endokrinologija je područje medicine koja se bavi funkcijom endokrinih žlijezda (žlijezda s unutarnjim lučenjem) i njihovih hormona u organizmu. (hipotalamus, hipofiza štitnjača, paraštitna žlijezda, nadbubrežne žlijezde, gušterača, spolne žlijezde i druge).

Značajna je grana interne medicine jer su neke endokrilne bolesti vrlo rasprostranjene (gušavost, smanjena ili povećana funkcija štitnjače, šećerna bolest itd).

Sve veća izloženost stresu i suvremeni, ubrzani način života te prekomjerni unos, a smanjena potrošnja energije (smanjena tjelesna aktivnost), uzrokuju sve učestalije bolesti endokrinog sustava od kojih su najčešći šećerna bolest i bolesti štitne žlijezde.

Pregled endokrinologa treba obaviti kad osjetimo neki od ovih simptoma: umor, malaksalost, debljanje, mršavljenje, žeđanje, nepodnošenje topline ili hladnoće, poremećaji srčanog ritma, spolni poremećaji itd.

Reumatologija i klinička imunologija

Reumatologija i klinička imunologija su grane interne medicine koje se bave proučavanjem, dijagnosticiranjem i liječenjem reumatskih bolesti. Broj oboljelih od reumatskih bolesti je u porastu.

Etiologija većine reumatskih bolesti je nejasna, iako su smatra da su u nastanku važni vanjski čimbenici i genetska predispozicija. Najčešće je riječ o kroničnim bolestima koje uz lokomotorni sustav zahvaćaju i unutarnje organe. Reumatske bolesti su najčešći pojedinačni uzrok tjelesnog oštećenja i invaliditeta.

Najčešći poremećaji koji su predmet interesa reumatologa i kliničkog imunologa u svakodnevnoj praksi su: reumatoidni artritis, seronegativni spondiloartritisi, psorijatični artritisi, sustavni eritemski lupus, sustavna skleroza, Sjogrenov sindrom, dermatomiozitis i polimiozitis, nediferencirana bolest vezivnog tkiva, vaskulitisi, sarkoidoza, imunodeficijencije i poremećaj sustava komplementa.

Najčešći razlog upućivanja bolesnika na obradu u reumatološko-imunološke ambulante su bolovi u zglobovima nejasne geneze.

Pulmologija

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem, liječenjem i sprječavanjem bolesti pluća i dišnog sustava kao što su upale dišnog sustava (nosa, sinusa, ždrijela, bronha i pluća), astma i kronični opstruktivni bronhitis (KOBP).

Osim pulmološkog pregleda, a u slučaju medicinskih indikacija, pulmološka obrada upotpunjuje se spirometrijom, bronhoskopijom. U Poliklinici EndoPlus radi specijalist s dugogodišnjim iskustvom iz područja alergologije, imunologije i pulmologije.