Kardiologija

Kardiologija

Kardiologija je grana medicine koja se bavi liječenjem bolesti srca i krvnih žila, a koje su i najčešće bolesti današnjice i vodeći uzroci smrtnosti u razvijenijim zemljama Kardiološka ambulanta u Polikinici Endo Plus s klinički iskusnim kardiologom u dijagnostici, prevenciji i liječenju kardiovaskularnih bolesti, brinut će se o Vama i zdravlju Vašeg srca.

Suvremena dijagnostika nije usmjerena samo na simptomatsko poboljšanje bolesti, nego dominantno na sprečavanje prijelaza asimptomatske bolesti srca u simptomatsko zatajenje.

Česti znakovi koji ukazuju na potrebu obavljanja kardiološkog pregleda su: bol u području grudnog koša, osjećaj gubitka zraka i slabosti, glavobolje i brzo umaranje. Dijagnostičke procedure koje se često rade su: laboratorijske analize, ehokardiografija, holter monitoring, ergometrija, kao i drugi specijalistički pregledi poput oftamologa, neurologa, endokrinologa i druge.

Ergometrija

Ergometrija ili test opterećenja je klinički prihvaćena metoda koja se najčešće radi kod sumnje na ishemijsku bolest srca i kod bolesnika sa postavljenom dijagnozom ove bolesti.
Izvodi se na egobiciklu i/ili na pokretnoj traci.

Za vrijeme testiranja se prati srčani ritam i arterijski pritisak uz kontinuirano posmatranje EKG-a. Dužina trajanja testa opterečenja je između 30 i 45 minuta. Ergo test spada u niskorizične procedure, a rizik značajno zavisi od kliničkog stanja pacijenta. ​

EKG (Elektrokardiogram)

EKG (Elektrokardiogram) je zapis aktivnosti srca koji se obavlja bezbolno i bez rizika za pacijenta. Standardni pregled ne traje duže od pet minuta, a uzima se radi pregleda rada i reakcija srca na električne impulse. Na ovaj način se mogu otkriti: različiti poremećaji vezani za stvaranje i sprovod srčanih impulsa, promjene veličine srčanih komora, umanjenje protoka krvi kroz krvne sudove.

Izvodi se tako što se elektrode elektrokardiografa stavljaju na različite dijelove tijela odnosno na površinu tijela, na zglobove ruku i nogu i područja oko grudnog koša. EKG se radi kada pacijent ima simptome oboljenja srca i u slučaju bilo kakve sumnje na stanja koja mogu uticati na rad srca.

Holter monitoring EKG

Holter monitoring EKG je bilježenje električnih signala srca koje se obavlja uz pomoć elektroda pričvršćenih na grudni koš i spojenih u mali uređaj koji se nalazi na pojasu pacijenta.

Dok obavlja uobičajne svakodnevne aktivnosti, pacijent vodi dnevnik aktivnosti odnosno pritišće dugme kada osjeća poteškoću. U pravilu, praćenje traje 24 sata, a po potrebi i duže.

Holter RR

Krvni tlak (RR) varira u različitim situacijama i različitim periodima dana. Npr. često se dešava da je krvni pritisak viši od prosjeka zbog uzbuđenja prilikom mjerenja. Zbog toga se radi Holter monitoring krvnog tlaka koji će utvditi da li postoji hipertenzija (visok krvni pritisak) i da li je određeni lijek odgovarajući za stanje pacijenta.

Holter monitoring krvnog tlaka se izvodi tako što se na nadlakticu stavi manžetna koja je povezana sa aparatom koji je pričvršćen oko pojasa pacijenta koji obavlja svakodnevnu rutinu i vodi dnevnik aktivnosti.

UZV srca (Color doppler)

UZV (ultrazvuk) odnosno ehokardiografija srca je savršeno sigurna i bezbolna pretraga koja ima za cilj dobijanje informacija o izgledu i funkciji dijelova srca. Bez rizika se može ponavljati više puta, pa se često koristi se za praćenje srčanih bolesti u dužem vremenskom periodu.

Izvodi se tako što se uztrazvučna sonda prislanja na područje grudnog koša bolesnika. U isto vrijeme ljekar specijalista na ekranu posmatra strukture srca i dobija željenu informaciju. Ultrzvukom srca se dobijaju osnovne informacije o stanju srčanog mišića i srčanih zalizaka.

CD krvnih žila

Kolor dopler krvnih žila je potpuno sigurna i bezbolne ultrazvučna metoda ispitivanja stanja krvnih sudova i protoka krvi kroz arterije i vene.

Kolor dopler krvnih žila se obično radi kada postoji sumnja na stenozu (sužavanje), okluziju (začepljenje) ili aneurizmu (proširenje) krvnih žila.