Neurologija

Što je Neurologija?

Neurologija je grana medicine koja se bavi poremećajima živčanog sustava, koji uključuju mozak, krvne žile, mišiće i živce. Glavna područja neurologije su: autonomni, središnji i periferni živčani sustav.

Neurološki poremećaji često se razlikuju između dojenčadi i male djece i odraslih. Neurološke probleme kod mlađih od 18 godina rješavaju dječji neurolozi. Poremećaji koji pogađaju pedijatrijsku populaciju uključuju: cerebralnu paralizu, složene metaboličke bolesti, epilepsiju, teškoće u učenju te bolesti živaca i mišića.

Neurolog je osposobljen za dijagnosticiranje i liječenje neuroloških poremećaja. Neurolozi prvo moraju utvrditi postoji li problem u živčanom sustavu. Pregleda se anamneza bolesnika nakon čega slijedi neurološki pregled kojim se procjenjuje funkcija kranijalnih živaca, koordinacija, mentalni status, osjet, snaga i refleksi.

Neurološke poremećaje čine karcinom mozga, multipla skleroza, poremećaji leđne moždine, bolesti koje zahvaćaju mišiće i periferne živce te neuromišićne spojeve.

Što napraviti?

Dijagnostika i terapija neuroloških bolesti zahtijeva znanje, stručnost, strpljenje i pažnju. Naši neurolozi ujedinjuju te osobine, a svemu dodaju i vještinu uporabe najnovije tehnologije. Osnovna misija u radu neurološke djelatnosti Poliklinike ENDOPLUS je klinička primjena neuroznanosti i medicina temeljena na znanju i dokazima. Osnova dobre kliničke procjene neuroloških smetnji svakako je neurološki pregled, nakon kojeg se donosi odluka o daljnjim dijagnostičkim postupcima ili liječenju.

Najčešće bolesti i stanja koja se liječe u okviru Centra za neurologiju su: glavobolje, križobolja i bol u vratu, nestabilnost pri hodu, vrtoglavica, trnjenje/drvenjenje, mišićna slabost, tremor, Parkinsonova bolest, Alzheimerova bolest, poremećaji memorije, konvulzivna stanja s epilepsijom, sinkope, moždani udari, tranzitorne ishemičke atake, sindrom nemirnih nogu, Tourette sindrom, dvoslike, privremeni gubitak vida, mijastenija gravis, sindrom karpalnog kanala, nasljedne neuropatije, dijabetička neuropatija, neuropatija kod herpes zostera, neuralgija živca trigeminusa, atipična facijalna bol, pareza facijalisa, parestetička meralgija i mnoga druga stanja.

Neurološke usluge koje nudi naša služba uključuju kompletnu neurološku dijagnostiku i liječenje, neurološku specijalističku ekspertizu (uz subspecijalističku ekspertizu za neuromišićne bolesti), EMNG – elektromiografiju s mjerenjem maksimalne brzine provođenja perifernih živaca.

Stanja koja se mogu liječiti u okviru Neurološke službe uključuju (između ostalih):